donderdag 15 oktober 2009

Ruim drie weken in Aarle-Rixtel

Het gaat eigenlijk heel goed met Claudia. Ze is een echte spaanse dame, ligt heel erg graag in de warme zon en heeft een hele grote hekel aan de koude regen. Zo erg zelfs dat ze besloot een kuil te graven en zichzelf erin te verstoppen. Haar grootste hobby is grote kuilen graven. Onze tuin zit er al vol van. Spelen vindt ze ook erg leuk en ze daagt Watson regelmatig uit om mee te doen. Alleen heeft Watson niet zo heel vaak zin om mee te doen, maar ja geen probleem, dan doet ze dat gewoon alleen.
Wanneer ze buiten aan het spelen is wil ze niet meer naar binnen komen en dat betekent dat ik haar geen riempje om kan doen om met haar te gaan wandelen. Ik moet haar dan op allerlei manieren lokken en dan de deur dicht doen. Maar steeds vaker glipt ze dan weer naar buiten en dan is het maar weer afwachten. Ze komt wel naar me toe buiten maar ze laat me geen riem om doen.Ik ben zelfs een keer alleen met Watson gaan lopen en dat vond ze niet leuk. Ze piepte en blafte de hele buurt bij elkaar. Dus liep ik weer terug. Ze was zo blij dat ze ons weer zag dat ze zomaar met ons naar binnen liep en toen kon ik haar aanlijnen en uitlaten. Soms moet de hele trucendoos open. Maar het is nog iedere keer gelukt. Ze laat zich binnen ook al door me aaien. Daar gaat ze dan eens goed voor staan of liggen. Dit heeft ze natuurlijk in haar jonge leven nog niet veel meegemaakt.                                                                                                                        
Alex ( het baasje waar ze nog bang voor is) geeft haar speciale lekkere dingen zoals stampot of een verse soepschenk. Hopelijk leert ze dan dat daar ook heel wat te halen is en wordt ze misschien minder bang.      
Op dit moment ligt ze langs me op de bank lekker te slapen. Ze heefteen flink stuk gelopen, vanmiddag buiten gespeeld en een lekkere bak brokjes gegeten. Wat wil je nog meer?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten